لپ تاپ گیمینگ EUROCOM Sky Z7 R2 با سخت افزارهای دسکتاپ

شرکت Eurocom به ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ خاص، با ویژگی‌هایی متفاوت شهره است؛ حال این شرکت اولین لپ تاپ گیمینگ جهان، با گذرگاه PCI-E 4.0 را در حالی معرفی کرده است که نمی‌دانیم آیا با یک لپ تاپ و یا یک کامپیوتر دسکتاپ روبرو هستیم!

 

لپ تاپ گیمینگ جدید یورو کام با نام EUROCOM Sky Z7 R2 یک غول گیمینگ به تمام معنی است که به ادعای سازنده نخستین نوت بوک گیمینگ جهان است که از گذرگاه کامل PCI-E 4.0 استفاده می‌کند. جالب است بدانید که این نوت بوک از چیپست کلاس دسکتاپ Intel Z590 Express استفاده می‌کند که به بیان ساده‌تر، پرچمدار چیپست های کنونی اینتل در کلاس دسکتاپ میانی است.

این لپ تاپ که مادربرد آن به سوکت LGA 1200 مجهز شده است، از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل استفاده می‌کند که در بالاترین پیکربندی شاهد استفاده از Core i9-11900K با قابلیت اورکلاک هستیم. همچنین می‌توانید این لپ تاپ را با حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم DDR4 و حداکثر 32 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD خریداری کنید. درایوهای SSD مورد استفاده در این غول قدرتمند از نوع PCI-E و با پشتیبانی از پروتکل NVME هستند که با آرایش RAID، سرعتی خیره کننده را ارائه می‌دهند.

EUROCOM Sky Z7 R2ها که فاقد هارددیسک هستند، از سری جدید کارت های گرافیک NVIDIA GeForce RTX استفاده می کنند که در بالاترین مدل شاهد استفاده از RTX 3080 هستیم. کارت های گرافیک این خانواده از نوع MXM 3.1 V 2.0 بوده که به مانند یک اسلات قابل تعویض و توسعه است. همچنین پردازنده نیز به مانند کامپیوترهای دسکتاپ، به راحتی قابل تعویض با مدل های دیگر، مبتنی بر سوکت LGA 1200 است.

پشتیبانی از گذرگاه PCIe 4.0 Gen 4 x4 برای حافظه‌های ذخیره سازی و PCI-E 4.0 برای کارت گرافیک، امکان استفاده از سریع‌ترین حافظه‌های SSD با سرعت 7 گیگابایت در ثانیه، درگاه Thunderbolt 4، درگاه USB-C، خروجی HDMI 2.0 (با HDCP)، دو درگاه miniDP 1.4، درگاه USB 3.2، تراشه شبکه Killer E3000 و استفاده از سیستم خنک کننده مثال زدنی با سه فن را می‌توان از جمله دیگر ویژگی‌های EUROCOM Sky Z7 R2 دانست.

این لپ تاپ جذاب دارای یک منبع تغذیه خارجی است که البته شباهت چندانی به آداپتورهای مرسوم ندارد! این منبع تغذیه دارای دو خروجی است که به نوت بوک متصل شده و بر روی آن نیز یک نمایشگر دیجیتالی تعبیه شده است. این منبع تغذیه نیز به مانند PSUهای دسکتاپ، به یک فن برای خنک سازی مجهز شده است. به نظر می‌رسد که در بالاترین مدل شاهد ارائه توان بالای 600 وات هستیم.

 

دیدگاه (2) به اشتراک بگذارید:

security code